Facebook aplikaci nebo Facebook Connect?

facebook-devPokud se chystáte do svého marketingu zapojit Facebook, máte dvě možnosti. Můžete postavit nativní Facebook aplikaci, nebo si můžete vystačit s propojením vašich stránek přes Facebook Connect. Konec-konců, FBConnect vám tak jak tak umožňuje přístup sociálnímu grafu, feedům, fanouškovským stránkám a podobně.

Technicky jsou obě řešení podobná, Facebook aplikace sice vyžaduje přizpůsobit design šířce 760 pixelů, to je ale samozřejmě opravdu malý detail. Jak se tedy obě řešení liší, jaké jsou jejich výhody? Kdy sáhnout po aplikaci a kdy je naopak vhodnější použít Facebook Connect?

Nativní Facebook Aplikace

  • Jste přímo tam – nenutíte uživatele, aby opouštěli Facebook a přerušili tak svoji činnost na Facebooku (například chat)
  • Budete k nalezení – uživatelé na vás mohou narazit při procházení adresářem aplikací na Facebooku
  • Nemusíte zakládat Facebook stránku – každá aplikace má svoji zeď, profil a uživatelé Facebooku se mohou stát vašimi fanoušky

Váš web a Facebook Connect

  • Lepší možnosti designu – nejste omezeni 760 pixelovým iframem a nemáte kolem sebe Facebook.
  • Máte sebe víc pod kontrolou – nikdy nevíte, kdy Facebook změní podmínky API, kdy se spolu dostanete do konukurence a podobně.
  • Pouze vaše reklamní pozice – na svém webu máte pouze reklamy, ze který sami těžíte, zatímco u aplikace s vámi nebo vašimi inzrenty soupeří inzerenti v pravém sloupci Facebooku.

Výčet výhod určitě není kompletní a budu rád, pokud se podělíte o vlastní zkušenosti. Nemusí jít samozřejmě nutně jen o výhody. Pokud jste objevili nevýhody jak na straně FB aplikací, tak u FB Connectu, taktéž se s námi o ně podělte v komentářích.



Odebírejte BuzzMag na email

Zavřít
Starší příspěvky:
Pozrite si paródiu na iPhone aplikácie

Zavřít