(Kniha) Martin Lindstrom – Buyology

Kniha M. Lindstroma BuyologyMartin Lindstrom napsal knihu Buyology jako zprávu z rozsáhlého výzkumu, který v posledních letech vedl. V tomto výzkumu se zabýval mozkovými reakcemi lidí na značky a produkty. Využíval k tomu nejnovější techniku a tým špičkových odborníků. Výsledků samotného výzkumu nicméně v knize moc nenajdete, Lindtrom hodně odbíhá k jiným – neříkám, že nezajímavým- příběhům a studiím.

Hlavní závěry knihy nejsou nijak překvapivé – např. to, že napodobování druhých skutečně funguje nebo že k nakupování se pojí rituály téměř náboženského charakteru, víme všichni. Navíc metoda, kterou Lindstrom propaguje, tj. neuromarketing, pojímá člověka spíš jako generátor emocí než plnohodnotnou bytost. Zkoumá jeho podprahové reakce a hledá způsoby, jak je usměrnit a to občas zavání neetickým přístupem.

Za pozornost tak stojí akorát kapitola o marketingovém ovlivňování našich smyslů zvuky, vůněmi a dotyky, a příběh o výzkumníkovi, který v roce 1957 do oblíbeného filmu namíchal záběry vyzívající ke konzumaci koly a popcornu. (Po několika letech přiznal, že si to celé vymyslel!)

Buyology je lehké, nezávazné čtení pro sobotní odpoledne, které neurazí, ani hlouběji nezasáhne.

Martin Lindstrom je poradcem a ředitelem několika firem, které se zabývají novými postupy v marketingu. Více o něm i o knize zde.

Článek byl převzat z blogu Drzá cihla, kde vyšel pod titulkem Nákupománie.



Odebírejte BuzzMag na email

Zavřít
Starší příspěvky:
Čína má přes 50 milionů blogerů

Na konci listopadu počet čínských blogerů překročil 50 milionů. Ještě rok předtím to bylo o tři miliony míň, tedy 47...

Zavřít