Placený obsah? Budoucnost je v obsahu zdarma

Tomáš Zilvar, bývalý a současný “papírový” vydavatel, má na webu 4004 brilantní esej na téma budoucnosti médií. Sám ji vidí v obsahu zdarma a papír srovnává s náhrobními kameny. Nevynechatelné čtení.

Umíráním tištěných médií se tedy zabývám téměř celý svůj profesní život a nebudu tady chodit dlouho okolo horký kaše. Tištěný média, včetně knih, končí. Nedávám jim ani čtyřicet let, ani dvacet. Do deseti let se bude v západním světě knižní trh lišit asi tak, jako se MTV liší od YouTube. Současní dinosauři na tom budou jako EMI. To dluží přes 2 miliardy dolarů a vlastní je mexická finanční skupina, jejíž hlavním aktivem jsou firmy, který se zabývají likvidací odpadů.

Čím déle se otázkou digitalizace zabývám, tím více se blížím k ná- zoru, že obsah by měl být zdarma. Zdarma koncovému uživateli. A kdo to zaplatí? Buď marketing v obsahu, nebo služby k obsahu navíc. Služby zpoplatněné a kvalitní, ke kterým zákazníky přiláká obsah zdarma. Je totiž tím nejlepším marketingem, který znám. A ještě jedna postava se mi tam v dálce vybavuje: literární DJ. Ten, kdo kompiluje sety ze svých oblíbených autorů a dává dílům nový význam.



Odebírejte BuzzMag na email

Zavřít
Starší příspěvky:
Výber reklám zo sveta s Chuckom Norrisom

Zavřít