Proč v Čechách nestartovat Media Bloggers Association?

Nedávno jsem vás zval na setkání amerických a čekých blogerů v Praze, ale až později jsem získal širší kontext. Na samotnou akci jsem vyrazil s dcerou, kterou později měla vyzvednout žena. Protože jsme ale měli nehodu s džusem, odešel jsem krátce po začátku akce s rodinou domů.

Později se ukázalo, že jsem tak zřejmě přišel o velmi žhavou diskuzi, Mark Glaser totiž do Prahy přijel orodovat za Media Bloggers Association, která si ráda říká zkratkou MBA. Co je horší, celé se to semlelo především díky tomu, že Radim Hasalík by prý v České Republice rád udělal pobočku MBA.

Co mi tedy vadí na Media Bloggers Association? Na asociaci, která má hájit zájmy blogerů. Možná právě proto, že blogeři (přinejmenším někteří) jsou svým způsobem rockové hvězdy(*), nelíbí se mi agentura, která se na klíčové blogy dostala, až když hájila zájmy tradičního zpravodajského domu – proti blogerům.

Možná si vzpomínáte na kauzu, kdy Associated Press požadovali po blogerech poplatky za citování ze svých zpráv podle počtu slov, ať už je publikoval kdokoli. Asi už nemusíte hádat, kdo přispěchal AP na pomoc. Na celé kauze bylo nejzajímavější, že Associated Press šlo prosazení speciálních podmínek použití jejich obsahu, přísnějších než zákon (více Mike Butcher na TC UK). Samotná asociace (MBA) si nikdy předtím, stejně jako nikdy potom nevysloužila více pozornosti, než právě díky své angažovanosti v kauze AP.

Takže Radime, myslíš to dobře, ale nebude to “to pravé ořechové”. Blogerům v čechách bude prozatím stačit, když spolu začnou častěji chodit na pivo. U podobných asociací totiž nikdy nemáte jistotu, podobně jako u nadací, jaké jsou skutečné motivy jejich zakladatelů. Ostatně Glaserův blog MediaShift je nezávislý americký internetový magazín, podporovaný nadací John S. and James L. Knight. Granty, dotace a byznys v tom uměji někdy udělat pěkný zmatek. Nechci tím říct, že to musí být nutně příklad MBA, nicméně dojem je velmi špatný. O potřebě právního zastupování blogerů bych si navíc dovolil zapochybovat.

Mimochodem, startup, který jsme odstartovali s Tomášem Vránou jako BuzzMedia (nyní Buzzboot) se pomalu blíží do oficiálního spuštění – pokud máte vyhraněný blog, rádi vás přivítáme v naší síti. Když se vrátím k “rock stars”,.. Kdo je v česko-slovenské síti Buzzboot? Patrick Zandl, Martin Malý, David Grudl, Adam Javůrek, pan Cuktetka, Rastislav a.k.a. Synopsi a další cz/sk a-list blogeři. Pokud chcete zpracování své případné registrace upřednostnit, pošlete mi po vyplnění formuláře mail na neuman@buzzboot.com. Předem díky.

* Inspirováno vztahem Mike Arringtona ke startupům



Odebírejte BuzzMag na email

Zavřít
Starší příspěvky:
Online vánoční sezóna začíná: Stagnují i české eshopy

Po "Black Friday" a "Cyber Monday" začíná v USA online vánoční sezóna. Jak se projevuje ekonomická situace na vývoji internetových...

Zavřít