RockYou získalo v Asii 17 milionů dolarů

Přes obavy z dopadů ekonomické recese přísun kapitálu neutichá. Důkazem toho, že silní se stanou silnějšími a slabí slabšími potvrzuje druhý z leaderů widget-firem, dva roky staré RockYou. Tentokrát kapitál přišel z Asie, na expanzi tamtéž.

O vklad 17 milonů dolarů se postarali regionální partneři, konkrétně japonští Softbank se 14 miliony a korejská venture odnož SK Telecomu se třemi miliony dolarů. První jmenovaní jsou zároveň největším podílníkem v Yahoo Japan, které patří k nejoblíbenějším stránkám v zemi.

RockYou dosahuje na více než 100 milionů uživatelů měsíčně. Firma má za sebou experimenty s nejrůznějšími reklamními sítěmi, noví investoři ale RockYou zajistí přístup k uživatelům, u kterých bylo potvrzeno, že jsou ochotni utrácet za virtuální zboží a mobilní služby.

Softbank a RockYou vytvoří joint venture společnost produkující widgety pro počítače a mobilní telefony na asijských trzích s důrazem na Japonsko, Čínu, Koreu a Rusko. Kromě zmíněného podílu v japonském Yahoo, pro jehož chystanou platformu bude joint venture společnost taktéž produkovat widgety, je Softbank známá investicí 400 milionů do čínského klonu Facebooku – Xiaonei.

Není třeba zdůrazňovat, jaké výhody proti konkurenci z toho pro RockYou plynou. Zvláště v době kdy bylo údajně jedním z důvodů redesignu Facebook profilů také odsunutí oblíbeného konkurenta Facebook Wallu – SuperWallu z dílny právě RockYou.

Xiaonei navíc od nedávné doby disponuje vlastní virtuální měnou pro nákup a prodej virtuálního zboží. Měnu, která se jmenuje Xiaonei Dou si nakoupíte za opravdové peníze, s těmi virtálními si potom můžete kupovat virtuální zboží ve hrách třetích stran. Podle Roelefa Bothy ze Sequoia Capital představuje v Číně virtuální zboží 1,2 miliardový trh. SoftBank má obchodní vztahy také s populární social sítí Mixi, která má přijít s platformou pro vývojáře ještě tento rok.

Tak jako Softbank v Japonsku, je pro RockYou SK Telecom strategickým partnerem pro Koreu. ST Telecom vlastní virtuální svět Cyworld, do kterého se měsíčně přihlásí kolem 17 milionů korejců.

Investice do RockYou je doplněním třetího kola s 35 miliony dolarů a posouvá tak výšku celkových investic na slušných 52 milionl dolarů.



Odebírejte BuzzMag na email

Zavřít
Starší příspěvky:
Weebly se dostává na milion uživatelů a do zisku

Startup ze San Francisca, který bojuje na stejném poli jako brněnští Webnode a má za sebou seed se 650 000...

Zavřít