Média, marketing, technologie, byznys. Odebírejte na email.

27. 6. 2013, 08:42

Nástroje webové analytiky. Který si vybrat?

Webovou analytiku můžeme chápat jako proces pochopení chování návštěvníků webu, jeho vyhodnocování a navrhování vylepšení, které web udělají ještě více uživatelsky přátelský. K tomu je potřeba vybrat si správný nástroj. Předtím je ovšem nutné identifikovat potřeby vaší firmy a požadavky …

Zobrazit   Sdílet
24. 4. 2011, 20:08

Nová sociální hra Empire Avenue představuje burzu vlivu v sociálních médiích

Sociální hra Empire Avenue v sobě mísí herní mechaniku, virtuální měnu, reklamní síť a měření vlivu v sociálních sítích. Stane se úspěšnou burzou sociálního vlivu? Zhruba pětičlennému týmu se podařilo poměrně zajímavým způsobem uchopit koncept burzy vašich přátel, který pravděpodobně …

Zobrazit   Sdílet
17. 9. 2010, 23:00

Jak nedělat konverzační marketing: Thread Jacking

Špinavým taktikám jak sbírat fanoušky na Facebooku se na svém blogu poměrně intenzivně věnuje Daniel Dočekal. Budiž inspirací pro novou rubriku Jak nedělat marketing. Není od věci si zopakovat, proč se vyhýbat vlezlým a sebestředným taktikám. Přinejmenším protože je to …

Zobrazit   Sdílet
7. 4. 2010, 21:28

10 tipů pro účinný marketing v sociálních sítích cílený na matky

Avi Savar, který vystoupí na konferenci ad:tech v bloku “Digital Demographics: Digital Marketing to Moms” nabízí 10 tipů pro účinný marketing značek cílený na matky v sociálních sítích jako ochutnávku. Mohou se vám hodit, pokud se chystáte se svou kampaní …

Zobrazit   Sdílet
20. 1. 2010, 01:16

Nejhorší noční můra člověka z tradičního marketingu?

Dave McLure ve svém eseji, ve kterém si stěžuje, že startupům a rizikovým kapitalistům chybí produktové a marketingové schopnosti, mimo jiné poměrně výstižně vystihnul, nakolik se marketing změnil. …v dnešní době není většina marketingu tradiční PR a product placement, aktuálně …

Zobrazit   Sdílet
8. 1. 2010, 12:30

Jak zjistit počet kliků na kterýkoli odkaz zkrácený přes bit.ly

Podobně jako další moderní zkracovače URL, také základní zkracovač Twitteru bit.ly, nabízí kromě samotného zkrácení adresy pro vložení do neúprosných 140 znaků také statistiky. Dokonce aniž se potřebujete registrovat, můžete jednoduše zjistit nejen počty kliků na jakékoli bit.ly-zkrácené odkazy, tak …

Zobrazit   Sdílet
5. 1. 2010, 01:03

Online prezence: Adresář firem a Mapy Google

Mít kontrolu nad vlastní online prezencí zdaleka neznamená pouze se starat o svůj vlastní web. Kromě tradičních katalogů, které mohou stále přinést dobře cílený traffic, je dobré mít pod kontrolou také destinace, kde se o vaši online prezenci mohou postarat …

Zobrazit   Sdílet
2. 1. 2010, 08:11

Sociální média: 100 způsobů jak je měřit

Celkem 100 způsobů jak měřit úspěšnost marketingu přes sociální média, tak jak je na Social Media Insideru uvedl David Berkowitz. Uvítáme, pokud se s námi podělíte o vlastní zkušenosti v komentářích. Objem buzzu kolem značky vytvořeného zákazníkem podle počtu příspěvků …

Zobrazit   Sdílet
23. 12. 2009, 03:15

Jak v Google Analytics sledovat návštěvy ze sociálních médií

Přestože v Google Analytics není možné měřit návštěvy ze sociálních médií “napřímo” jako je tomu u návštěv z vyhledávačů nebo odkazů, máte rovnou dvě možnosti, jak návštěvy ze sociálních médií měřit. Jednou možností je využití nového profilu webu s patřičným …

Zobrazit   Sdílet
16. 11. 2009, 21:48

Facebook aplikaci nebo Facebook Connect?

Pokud se chystáte do svého marketingu zapojit Facebook, máte dvě možnosti. Můžete postavit nativní Facebook aplikaci, nebo si můžete vystačit s propojením vašich stránek přes Facebook Connect. Konec-konců, FBConnect vám tak jak tak umožňuje přístup sociálnímu grafu, feedům, fanouškovským stránkám …

Zobrazit   Sdílet
28. 10. 2009, 15:06

Marketing tip: Ako písať maily, ktoré predávajú

Väčšina čitateľov tohto blogu zrejme pravidelne píše a samozrejme aj číta maily. Ranné čítanie mailov sa u veľa ľudí natiahne aj na niekoľko hodín. Povinne a s nechuťou odklikané, prečítané, odpovedané… A potom príde na rad tá príjemnejšia časť – …

Zobrazit   Sdílet
23. 10. 2009, 22:08

Twitter etiketa? 15 dobrých zvyklostí

Blog Godown shrnul zásady dobrého vychování na Twitteru do 15 bodů. Vždy sebou na party něco přineste (dobrý obsah). Sdílejte něco unikátního a zajímavého. Něco, o čem si myslíte, že by se mohlo líbit ostatním a stálo by za to …

Zobrazit   Sdílet
5. 8. 2009, 11:25

2 rozdílné přístupy jak zpeněžit blog

Jeremiah Owyang, který je analytikem u Forrester Research, na svém blogu rozdělil přístupy k tomu, jak zpeněžit svůj blog na dvě školy. 1) První způsob je přímočarý, s reklamou, marketingem a ecommercí. Vídím spoustu blogerů monetizovat blogy přes přímou monetizaci, …

Zobrazit   Sdílet
2. 6. 2009, 05:52

Je iPhone nejlepší telefon pro mobilní reklamu?

Podle průzkumu Brightkite, Inc. a Gfk NOP mají uživatelé iPhonu proti uživatelům jiných telefonů lepší odezvu na veškeré druhy mobilní reklamy. Majitelé iPhonu lépe reagují jak na standardní bannery, textové zprávy (SMS), obrázkové nebo audio/video zprávy (MMS), tak na mobilní …

Zobrazit   Sdílet
1. 6. 2009, 22:49

Omniture přidalo App Measurement, nástroj na analýzu Facebook aplikací

Omniture, které svůj SiteCatalyst začátkem března obohatilo o podporu Twitteru, na konci minulého týdne ohlásilo další nástroj pro analytiky. Ve čtvrtek uvedený App Measurement pro Facebook tak nabízí uživatelům SiteCatalystu možnost měřit úspěšnost a popularitu svých Facebook aplikací. Kromě běžných …

Zobrazit   Sdílet
25. 2. 2009, 01:34

Google AdWords/AdSense změny a konec SEO díky AJAXu?

Roman Appeltauer se na svém blogu věnuje možným důsledkům pro marketéry, pokud Google přepne vyhledávání na AJAX. Pokud by totiž chtěl, mohl by svým způsobem urychlit neodvratně se blížící konec éry SEO tak, že přestane zobrazovat klíčová slova v URL …

Zobrazit   Sdílet
15. 1. 2009, 14:34

Bannery opět na homepage Seznamu, za 800k Kč na týden

Podobně jako svoji strategii mění světové portály, děje se tomu také u české jedničky, u Seznamu. Ten se zhruba před dvěma lety začal snažit o proměnu z mediální společnosti a la Yahoo! na search company a la Google, u kterého …

Zobrazit   Sdílet
14. 1. 2009, 06:49

Reklama a pop-upy mezi top 10 zdroji malware a phishingu

Společnost Commtouch publikovala Internet Threats Trend Report ze čtvrtého kvartálu roku 2008. Podle reportu reklama a pop-upy patří do “top 10″ web kategorií infikovaných malware, ale také manipulovaných phishingem. Kromě toho v žebříčcích figuruje například webmail, vyhledávače a portály, nebo …

Zobrazit   Sdílet
18. 12. 2008, 03:19

Predikce marketingových geeků: Sociální média v roce 2009

Peter Kim, bývalý analytik ve Forrester Research, který nyní pracuje v social enterprise software společnosti v utajeném módu, se zetal 14 marketingových myslitelů na sociální média a rok 2009. Výsledkem je 23 stran PDF dokumentu, který byste si neměli nechat …

Zobrazit   Sdílet
26. 9. 2008, 02:23

Z Widgetboxu se stává další “blog network”

Z Widgetboxu se stává další reklamní síť. Vzhledem k tomu, že většina “klientů” Widgetboxu jsou blogeři, rozhodla se firma vybudovat vertikální reklamní síť, kterou v pondělí představila jako Widgetbox Blog Network. Do současné doby Widgetbox nashromáždil 135 000 vkládatelných objektů, …

Zobrazit   Sdílet
22. 9. 2008, 06:58

Microsoft “I’m a PC” – vyrobeno na Macu

Microsoft by rád vrátil lesk Windows, kterým svými “I’m a Mac” reklamami mířícími na slabiny Windows Vista značně pošramotil Apple. Poté co utratil 10 milionů dolarů za 3 spoty s Jerry Seinfeldem, z nichž se vysílaly zatím dva, přichází Microsoft …

Zobrazit   Sdílet
1. 6. 2008, 06:17

Odmítla Glam Media nabídku 1,3 miliardy dolarů?

Glam Media, “ženská” reklamní síť, která zároveň provozuje několik vlastních webů začíná nově nabízet video-reklamu. Firma údajně také odmítla nabídku akvizice za 1,3 miliardy dolarů. Síť Glam má “zásah” na 64 milionů lidí a pro svoje video-plány nakoupili licence na …

Zobrazit   Sdílet
29. 3. 2008, 04:48

Vyzývá ESPN vydavatele k revoltě proti reklamním sítím?

Mike Shields na Mediaweeku (Nielsen Business Media) odhalil novou strategii sportovního webu ESPN.com Největší webové publikace chystají revoltu. Přestože čímdál více prominentních stránek experimentuje s prodejem svého zbývajícího inventáře přes online reklamní sítě a v některých případech přes výměnné sítě, …

Zobrazit   Sdílet
12. 12. 2007, 07:14

Stránkování v reklamních jednotkách AdSense?

UPDATE: Ano, je to nový experiment Googlu (video na blogu GSpy) Nedávno Google v inzerátech přestal zobrazovat odkaz vybízející k inzerci přímo na stránce, od desátého jsou v kontu AdSense fráze u AdSense pro vyhledávání dostupné jen rok zpět a …

Zobrazit   Sdílet
27. 11. 2007, 13:00

FIM Serve: News Corp spustí vlastní reklamní síť

Prezident Fox Interactive Media (FIM) Peter Levinsohn dnes na Reuters Media Summitu prozradil, že má News Corp vážné plány v online reklamě, a svoji vlastní síť, které ve firmě říkají FIM Serve plánují spustit už v polovině roku 2008. Ač …

Zobrazit   Sdílet
13. 11. 2007, 02:32

IBM: Konec reklamy tak jak ji známe do 5 let

Během následujících pěti let reklama zaznamená více změn než za posledních 50 let, říká IBM ve své studii The end of advertising as we know it. Studie je výsledkem úsilí IBM, které se dotazovalo celkem 2 400 svých zákazníků z …

Zobrazit   Sdílet
26. 9. 2007, 22:07

Nový formát AdSense: Google Gadget Ads

Google spustil Google Gadget Ads, což jsou interaktivní reklamy, jakési mikrosajty uzavřené v boxu reklamního formátu. Dá se říci, že Gadget Ads jdou ve smyslu neobtěžujících reklam ještě dále, než je tomu u “obyčejných” kontextových inzerátů AdSense. Návštěvník si totiž …

Zobrazit   Sdílet
10. 7. 2007, 03:18

Nielsen/NetRatings: Page Views jsou přežitkem

Světová autorita v otázce auditu návštěvnosti Nielsen/NetRatings chystá velké změny. Těmito změnami reaguje především na rostoucí popularitu Ajaxu a online videa. Právě Ajax a video totiž učinili počet zobrazených stránek (čti reklam) pro marketéry irelevantní jednotkou. Nielsen/NetRatings tedy odsune page …

Zobrazit   Sdílet
12. 6. 2007, 04:40

Dilbertův mission statement generátor jako widget

O tom, že mise společností se často podobají jako vejce vejci, není pochyb. Toho si kdysi všimnul Dilbert, a výsledkem byl Mission Statement Generator. Pokud hledáte obsah do odstavců mise vaší společnosti, stačí (párkrát) stisknout tlačítko. Proč píšu o tak …

Zobrazit   Sdílet
29. 5. 2007, 04:29

Succes Story virál od Googlu

Google by zřejmě rád získal zpět svoji někdejší “no-evil” tvář, a tak protřednictvím virálního videa na YouTube vyzval uživatele, aby sdíleli své životní úspěchy, kterých dosáhli díky Googlu. Ve virálu účinkující Derek a Andrea díky Googlu dokázali oloupat ananas, není …

Zobrazit   Sdílet
21. 4. 2007, 00:08

Co nového s Googlem za poslední čas? (část 1)

Protože mezičas od prvního dílu znační pokročil, některé “starší novinky” vynechám. Ze staršího dění kolem Googlu stojí za zmínku: Pay Per Action reklama v Google AdWords a koupě DoubleClicku To, co na webu známe už dlouhá léta pod pojmem affiliate …

Zobrazit   Sdílet
23. 9. 2006, 02:44

Kolikrát za den se logujete do svého AdSense účtu?

Možná to sami znáte, rozhodli jste se vydělávat s pomocí Googlu. Nasadili jste AdSense, a už po pár dávkách se stáváte závislými. Řeč je o reportech vašich výdělků.Kontrolujete své výdělky několikrát do hodiny? Propadli jste channels a neustále experimentujete s …

Zobrazit   Sdílet


Odebírejte BuzzMag na email

Zavřít