Média, marketing, technologie, byznys. Odebírejte na email.

Pricing idiot's Blog 30. 10. 2013, 20:39

Proč 50% zákazníků současných loajalitních programů v českých obchodních řetězcích nemění svoje nákupní chování?

V říjnu jsem dostal nabídku se zúčastnit jako speaker konference Život na hraně. Nosným tématem byl současný stav celého odvětví retailových řetězců, které se již několik let pohybuje na hraně rentability. Jedním z důvodů je současná pricingová strategie řetězců, která slevami zničila zákaznickou loajalitu. Chtěli jsme v Pricewise ukázat slabiny/silné stránky současných loajalitních programů (LP) a tak […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 1. 10. 2013, 11:12

Termíny a obsah nových školení 2013!

Vážení marketéři, Na letošní rok jsem připravil v rámci školení dva nové kursy – Smart pricing pro začátečníky a Marketingové řízení ziskovosti produktů pro 21. století pro pokročilé. Tyhle dva nové kursy jsou výsledkem více jak 3 leté zkušenosti s pricingovými tréninkem a vychází z feedbacku  přibližně 150 účastníků mých kursů. Kursy proběhnou na začátku […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 27. 9. 2013, 09:49

Viagra na zákaznickou retenci = Šťastný zámek

Dneska jsem při ranním běhu hledal metaforu ze života na téma retence (udržení) zákazníků. Tohle téma je jedno z nejdůležitějších pro již úspěšné společnosti.  Co je nejdůležitější téma pro již úspěšného muže? Potence!  Když není potence, přichází na řadu lék od renomované společnosti Pfizer – Viagra. Pokud ve firmě nefunguje retence, přichází lék od neméně renomované […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 17. 7. 2013, 10:56

Při jakém cenovém rozdílu vám začnou odcházet zákazníci?

Každá firma si přeje obsluhovat loajální zákazníky, protože nakupují více a šíří pozitivní reference mezi okruhem svých známých. Takové zákazníky si musí firma vychovat. Při redesignu ceny je nutné brát v úvahu, zda konkurenční produkt nabízí vyšší nebo nižší hodnotu. Loajalita zákazníků se mění s cenovým rozdílem mezi Vaším a konkurenčním produktem. Např. klesne, když váš produkt, […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 17. 7. 2013, 10:56

Při jakém cenovém rozdílu vám začnou odcházet zákazníci?

Každá firma si přeje obsluhovat loajální zákazníky, protože nakupují více a šíří pozitivní reference mezi okruhem svých známých. Takové zákazníky si musí firma vychovat. Při redesignu ceny je nutné brát v úvahu, zda konkurenční produkt nabízí vyšší nebo nižší hodnotu. Loajalita zákazníků se mění s cenovým rozdílem mezi Vaším a konkurenčním produktem. Např. klesne, když váš produkt, […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 17. 7. 2013, 10:56

Při jakém cenovém rozdílu vám začnou odcházet zákazníci?

Každá firma si přeje obsluhovat loajální zákazníky, protože nakupují více a šíří pozitivní reference mezi okruhem svých známých. Takové zákazníky si musí firma vychovat. Při redesignu ceny je nutné brát v úvahu, zda konkurenční produkt nabízí vyšší nebo nižší hodnotu. Loajalita zákazníků se mění s cenovým rozdílem mezi Vaším a konkurenčním produktem. Např. klesne, když váš produkt, […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 17. 7. 2013, 10:56

Při jakém cenovém rozdílu vám začnou odcházet zákazníci?

Každá firma si přeje obsluhovat loajální zákazníky, protože nakupují více a šíří pozitivní reference mezi okruhem svých známých. Takové zákazníky si musí firma vychovat. Při redesignu ceny je nutné brát v úvahu, zda konkurenční produkt nabízí vyšší nebo nižší hodnotu. Loajalita zákazníků se mění s cenovým rozdílem mezi Vaším a konkurenčním produktem. Např. klesne, když váš produkt, […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 17. 7. 2013, 10:56

Při jakém cenovém rozdílu vám začnou odcházet zákazníci?

Každá firma si přeje obsluhovat loajální zákazníky, protože nakupují více a šíří pozitivní reference mezi okruhem svých známých. Takové zákazníky si musí firma vychovat. Při redesignu ceny je nutné brát v úvahu, zda konkurenční produkt nabízí vyšší nebo nižší hodnotu. Loajalita zákazníků se mění s cenovým rozdílem mezi Vaším a konkurenčním produktem. Např. klesne, když váš produkt, […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 17. 7. 2013, 10:56

Při jakém cenovém rozdílu vám začnou odcházet zákazníci?

Každá firma si přeje obsluhovat loajální zákazníky, protože nakupují více a šíří pozitivní reference mezi okruhem svých známých. Takové zákazníky si musí firma vychovat. Při redesignu ceny je nutné brát v úvahu, zda konkurenční produkt nabízí vyšší nebo nižší hodnotu. Loajalita zákazníků se mění s cenovým rozdílem mezi Vaším a konkurenčním produktem. Např. klesne, když váš produkt, […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 17. 7. 2013, 09:56

Při jakém cenovém rozdílu vám začnou odcházet zákazníci?

Každá firma si přeje obsluhovat loajální zákazníky, protože nakupují více a šíří pozitivní reference mezi okruhem svých známých. Takové zákazníky si musí firma vychovat. Při redesignu ceny je nutné brát v úvahu, zda konkurenční produkt nabízí vyšší nebo nižší hodnotu. Loajalita zákazníků se mění s cenovým rozdílem mezi Vaším a konkurenčním produktem. Např. klesne, když váš produkt, […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 12. 6. 2013, 22:33

Láska prochází žaludkem a zákaznická loajalita prochází SMĚNÁRNOU

V průběhu své kariéry obchodníka s deštěm jsem zjistil, že v každém projektu vznikne několik témat, která jsou pro organizaci klienta důležitá. Tahle témata ale nemají šanci na úspěch/implementaci, dokud se nedostanou do hlav všech důležitých manažerů. Začal jsem zajímavá témata místo popisování v powerpointu, kreslit, dávat jim neobvyklá jména a hledat k nim metafory ze života. Na začátku se […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 12. 6. 2013, 22:33

Láska prochází žaludkem a zákaznická loajalita prochází SMĚNÁRNOU

V průběhu své kariéry obchodníka s deštěm jsem zjistil, že v každém projektu vznikne několik témat, která jsou pro organizaci klienta důležitá. Tahle témata ale nemají šanci na úspěch/implementaci, dokud se nedostanou do hlav všech důležitých manažerů. Začal jsem zajímavá témata místo popisování v powerpointu, kreslit, dávat jim neobvyklá jména a hledat k nim metafory ze života. Na začátku se […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 12. 6. 2013, 22:33

Láska prochází žaludkem a zákaznická loajalita prochází SMĚNÁRNOU

V průběhu své kariéry obchodníka s deštěm jsem zjistil, že v každém projektu vznikne několik témat, která jsou pro organizaci klienta důležitá. Tahle témata ale nemají šanci na úspěch/implementaci, dokud se nedostanou do hlav všech důležitých manažerů. Začal jsem zajímavá témata místo popisování v powerpointu, kreslit, dávat jim neobvyklá jména a hledat k nim metafory ze života. Na začátku se […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 12. 6. 2013, 22:33

Láska prochází žaludkem a zákaznická loajalita prochází SMĚNÁRNOU

V průběhu své kariéry obchodníka s deštěm jsem zjistil, že v každém projektu vznikne několik témat, která jsou pro organizaci klienta důležitá. Tahle témata ale nemají šanci na úspěch/implementaci, dokud se nedostanou do hlav všech důležitých manažerů. Začal jsem zajímavá témata místo popisování v powerpointu, kreslit, dávat jim neobvyklá jména a hledat k nim metafory ze života. Na začátku se […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 12. 6. 2013, 22:33

Láska prochází žaludkem a zákaznická loajalita prochází SMĚNÁRNOU

V průběhu své kariéry obchodníka s deštěm jsem zjistil, že v každém projektu vznikne několik témat, která jsou pro organizaci klienta důležitá. Tahle témata ale nemají šanci na úspěch/implementaci, dokud se nedostanou do hlav všech důležitých manažerů. Začal jsem zajímavá témata místo popisování v powerpointu, kreslit, dávat jim neobvyklá jména a hledat k nim metafory ze života. Na začátku se […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 12. 6. 2013, 22:33

Láska prochází žaludkem a zákaznická loajalita prochází SMĚNÁRNOU

V průběhu své kariéry obchodníka s deštěm jsem zjistil, že v každém projektu vznikne několik témat, která jsou pro organizaci klienta důležitá. Tahle témata ale nemají šanci na úspěch/implementaci, dokud se nedostanou do hlav všech důležitých manažerů. Začal jsem zajímavá témata místo popisování v powerpointu, kreslit, dávat jim neobvyklá jména a hledat k nim metafory ze života. Na začátku se […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 12. 6. 2013, 22:33

Láska prochází žaludkem a zákaznická loajalita prochází SMĚNÁRNOU

V průběhu své kariéry obchodníka s deštěm jsem zjistil, že v každém projektu vznikne několik témat, která jsou pro organizaci klienta důležitá. Tahle témata ale nemají šanci na úspěch/implementaci, dokud se nedostanou do hlav všech důležitých manažerů. Začal jsem zajímavá témata místo popisování v powerpointu, kreslit, dávat jim neobvyklá jména a hledat k nim metafory ze života. Na začátku se […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 7. 6. 2013, 16:38

Sophiina (cenová) volba

Co mám dělat, pokud mám nastavit cenu bez dalších informací - NADSTŘELIT nebo PODSTŘELIT? Tohle je otázka, kterou každý z vás už musel řešit. Odpověď není úplně triviální, navíc rozhodnutí je mnohdy nevratné ( i kdyby Máňa tvrdila sebevíce, že to není směroplatný) a dodatečná úprava ceny může vyvolat ještě více škody. Fakt, že neexistují ŽÁDNÉ dodatečné informace je zásadní chyba. Stačí znát minimálně odpověď na otázku: Kolik stojí alternativa? Pokud nedokážete/nemáte čas odpovědět ani na tuhle otázku. Zbývá vám poslední možnost cenu NASTŘELIT od boku. Kam je to lepší nadstřelit NAD nebo POD? Obecně je horší situace kdy je cena PODSTŘELENÁ, neboť zpětnou vazbu, že je PODSTŘELENÁ, se nedozvíte z výše prodejů, ty jsou stabilní a dostatečné. Pokud NADSTŘELÍTE neprodáváte a víte, že máte zlevnit. Navíc v situaci, kdy člověk, který rozhoduje o ceně nemá dostatek informací, většinou volí variantu PODSTŘELIT, v rámci filozofie: If you don’t know, go for […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 7. 6. 2013, 16:38

Sophiina (cenová) volba

Co mám dělat, pokud mám nastavit cenu bez dalších informací - NADSTŘELIT nebo PODSTŘELIT? Tohle je otázka, kterou každý z vás už musel řešit. Odpověď není úplně triviální, navíc rozhodnutí je mnohdy nevratné ( i kdyby Máňa tvrdila sebevíce, že to není směroplatný) a dodatečná úprava ceny může vyvolat ještě více škody. Fakt, že neexistují ŽÁDNÉ dodatečné informace je zásadní chyba. Stačí znát minimálně odpověď na otázku: Kolik stojí alternativa? Pokud nedokážete/nemáte čas odpovědět ani na tuhle otázku. Zbývá vám poslední možnost cenu NASTŘELIT od boku. Kam je to lepší nadstřelit NAD nebo POD? Obecně je horší situace kdy je cena PODSTŘELENÁ, neboť zpětnou vazbu, že je PODSTŘELENÁ, se nedozvíte z výše prodejů, ty jsou stabilní a dostatečné. Pokud NADSTŘELÍTE neprodáváte a víte, že máte zlevnit. Navíc v situaci, kdy člověk, který rozhoduje o ceně nemá dostatek informací, většinou volí variantu PODSTŘELIT, v rámci filozofie: If you don’t know, go for […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 7. 6. 2013, 16:38

Sophiina (cenová) volba

Co mám dělat, pokud mám nastavit cenu bez dalších informací - NADSTŘELIT nebo PODSTŘELIT? Tohle je otázka, kterou každý z vás už musel řešit. Odpověď není úplně triviální, navíc rozhodnutí je mnohdy nevratné ( i kdyby Máňa tvrdila sebevíce, že to není směroplatný) a dodatečná úprava ceny může vyvolat ještě více škody. Fakt, že neexistují ŽÁDNÉ dodatečné informace je zásadní chyba. Stačí znát minimálně odpověď na otázku: Kolik stojí alternativa? Pokud nedokážete/nemáte čas odpovědět ani na tuhle otázku. Zbývá vám poslední možnost cenu NASTŘELIT od boku. Kam je to lepší nadstřelit NAD nebo POD? Obecně je horší situace kdy je cena PODSTŘELENÁ, neboť zpětnou vazbu, že je PODSTŘELENÁ, se nedozvíte z výše prodejů, ty jsou stabilní a dostatečné. Pokud NADSTŘELÍTE neprodáváte a víte, že máte zlevnit. Navíc v situaci, kdy člověk, který rozhoduje o ceně nemá dostatek informací, většinou volí variantu PODSTŘELIT, v rámci filozofie: If you don’t know, go for […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 7. 6. 2013, 16:38

Sophiina (cenová) volba

Co mám dělat, pokud mám nastavit cenu bez dalších informací - NADSTŘELIT nebo PODSTŘELIT? Tohle je otázka, kterou každý z vás už musel řešit. Odpověď není úplně triviální, navíc rozhodnutí je mnohdy nevratné ( i kdyby Máňa tvrdila sebevíce, že to není směroplatný) a dodatečná úprava ceny může vyvolat ještě více škody. Fakt, že neexistují ŽÁDNÉ dodatečné informace je zásadní chyba. Stačí znát minimálně odpověď na otázku: Kolik stojí alternativa? Pokud nedokážete/nemáte čas odpovědět ani na tuhle otázku. Zbývá vám poslední možnost cenu NASTŘELIT od boku. Kam je to lepší nadstřelit NAD nebo POD? Obecně je horší situace kdy je cena PODSTŘELENÁ, neboť zpětnou vazbu, že je PODSTŘELENÁ, se nedozvíte z výše prodejů, ty jsou stabilní a dostatečné. Pokud NADSTŘELÍTE neprodáváte a víte, že máte zlevnit. Navíc v situaci, kdy člověk, který rozhoduje o ceně nemá dostatek informací, většinou volí variantu PODSTŘELIT, v rámci filozofie: If you don’t know, go for […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 7. 6. 2013, 16:38

Sophiina (cenová) volba

Co mám dělat, pokud mám nastavit cenu bez dalších informací - NADSTŘELIT nebo PODSTŘELIT? Tohle je otázka, kterou každý z vás už musel řešit. Odpověď není úplně triviální, navíc rozhodnutí je mnohdy nevratné ( i kdyby Máňa tvrdila sebevíce, že to není směroplatný) a dodatečná úprava ceny může vyvolat ještě více škody. Fakt, že neexistují ŽÁDNÉ dodatečné informace je zásadní chyba. Stačí znát minimálně odpověď na otázku: Kolik stojí alternativa? Pokud nedokážete/nemáte čas odpovědět ani na tuhle otázku. Zbývá vám poslední možnost cenu NASTŘELIT od boku. Kam je to lepší nadstřelit NAD nebo POD? Obecně je horší situace kdy je cena PODSTŘELENÁ, neboť zpětnou vazbu, že je PODSTŘELENÁ, se nedozvíte z výše prodejů, ty jsou stabilní a dostatečné. Pokud NADSTŘELÍTE neprodáváte a víte, že máte zlevnit. Navíc v situaci, kdy člověk, který rozhoduje o ceně nemá dostatek informací, většinou volí variantu PODSTŘELIT, v rámci filozofie: If you don’t know, go for […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 7. 6. 2013, 16:38

Sophiina (cenová) volba

Co mám dělat, pokud mám nastavit cenu bez dalších informací - NADSTŘELIT nebo PODSTŘELIT? Tohle je otázka, kterou každý z vás už musel řešit. Odpověď není úplně triviální, navíc rozhodnutí je mnohdy nevratné ( i kdyby Máňa tvrdila sebevíce, že to není směroplatný) a dodatečná úprava ceny může vyvolat ještě více škody. Fakt, že neexistují ŽÁDNÉ dodatečné informace je zásadní chyba. Stačí znát minimálně odpověď na otázku: Kolik stojí alternativa? Pokud nedokážete/nemáte čas odpovědět ani na tuhle otázku. Zbývá vám poslední možnost cenu NASTŘELIT od boku. Kam je to lepší nadstřelit NAD nebo POD? Obecně je horší situace kdy je cena PODSTŘELENÁ, neboť zpětnou vazbu, že je PODSTŘELENÁ, se nedozvíte z výše prodejů, ty jsou stabilní a dostatečné. Pokud NADSTŘELÍTE neprodáváte a víte, že máte zlevnit. Navíc v situaci, kdy člověk, který rozhoduje o ceně nemá dostatek informací, většinou volí variantu PODSTŘELIT, v rámci filozofie: If you don’t know, go for […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 7. 6. 2013, 15:38

Sophiina (cenová) volba

Co mám dělat, pokud mám nastavit cenu bez dalších informací - NADSTŘELIT nebo PODSTŘELIT? Tohle je otázka, kterou každý z vás už musel řešit. Odpověď není úplně triviální, navíc rozhodnutí je mnohdy nevratné ( i kdyby Máňa tvrdila sebevíce, že to není směroplatný) a dodatečná úprava ceny může vyvolat ještě více škody. Fakt, že neexistují ŽÁDNÉ dodatečné informace je zásadní chyba. Stačí znát minimálně odpověď na otázku: Kolik stojí alternativa? Pokud nedokážete/nemáte čas odpovědět ani na tuhle otázku. Zbývá vám poslední možnost cenu NASTŘELIT od boku. Kam je to lepší nadstřelit NAD nebo POD? Obecně je horší situace kdy je cena PODSTŘELENÁ, neboť zpětnou vazbu, že je PODSTŘELENÁ, se nedozvíte z výše prodejů, ty jsou stabilní a dostatečné. Pokud NADSTŘELÍTE neprodáváte a víte, že máte zlevnit. Navíc v situaci, kdy člověk, který rozhoduje o ceně nemá dostatek informací, většinou volí variantu PODSTŘELIT, v rámci filozofie: If you don’t know, go for […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 30. 5. 2013, 07:15

Cenová válka na kolejích pokračuje

Server  idnes.cz 28.května napsal “Soukromý dopravce Leo Express nesmí lovit zákazníky tak, že by pasažérům poskytoval slevy na věrnostní karty konkurenčních Českých drah. Na žádost národního dopravce mu to předběžným opatřením zakázal Městský soud v Praze.” Dávat slevu na konkurenční věrnostní karty, je způsob jak efektivně segmentovat cenově sensitivní zákazníky, kteří pravidelně využívají služeb konkurence. Rozhodnutí soudu je špatné, jedná se o konkurenční boj, který nepoškozuje zákazníka, navíc je vytržené z kontextu neboť podobnou věc dělali ČD, nabízely slevové kupóny na zastávkách Student Agency. Další příklad jak se nedokáže státní instituce orientovat v oblasti konkurenční boje a pricingu. Na místě Leo Express bych přemýšlel jak jinak identifikovat a přilákat pravidelné uživatele konkurence. Co třeba garance stejné/nižší ceny pro ty co správně odpoví na otázku: Co je na obálce aktuálního čísla časopisu ČD pro vás? (viz. obrázek). U tohohle čísla bych to věděl i já […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 30. 5. 2013, 07:15

Cenová válka na kolejích pokračuje

Server  idnes.cz 28.května napsal “Soukromý dopravce Leo Express nesmí lovit zákazníky tak, že by pasažérům poskytoval slevy na věrnostní karty konkurenčních Českých drah. Na žádost národního dopravce mu to předběžným opatřením zakázal Městský soud v Praze.” Dávat slevu na konkurenční věrnostní karty, je způsob jak efektivně segmentovat cenově sensitivní zákazníky, kteří pravidelně využívají služeb konkurence. Rozhodnutí soudu je špatné, jedná se o konkurenční boj, který nepoškozuje zákazníka, navíc je vytržené z kontextu neboť podobnou věc dělali ČD, nabízely slevové kupóny na zastávkách Student Agency. Další příklad jak se nedokáže státní instituce orientovat v oblasti konkurenční boje a pricingu. Na místě Leo Express bych přemýšlel jak jinak identifikovat a přilákat pravidelné uživatele konkurence. Co třeba garance stejné/nižší ceny pro ty co správně odpoví na otázku: Co je na obálce aktuálního čísla časopisu ČD pro vás? (viz. obrázek). U tohohle čísla bych to věděl i já […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 30. 5. 2013, 07:15

Cenová válka na kolejích pokračuje

Server  idnes.cz 28.května napsal “Soukromý dopravce Leo Express nesmí lovit zákazníky tak, že by pasažérům poskytoval slevy na věrnostní karty konkurenčních Českých drah. Na žádost národního dopravce mu to předběžným opatřením zakázal Městský soud v Praze.” Dávat slevu na konkurenční věrnostní karty, je způsob jak efektivně segmentovat cenově sensitivní zákazníky, kteří pravidelně využívají služeb konkurence. Rozhodnutí soudu je špatné, jedná se o konkurenční boj, který nepoškozuje zákazníka, navíc je vytržené z kontextu neboť podobnou věc dělali ČD, nabízely slevové kupóny na zastávkách Student Agency. Další příklad jak se nedokáže státní instituce orientovat v oblasti konkurenční boje a pricingu. Na místě Leo Express bych přemýšlel jak jinak identifikovat a přilákat pravidelné uživatele konkurence. Co třeba garance stejné/nižší ceny pro ty co správně odpoví na otázku: Co je na obálce aktuálního čísla časopisu ČD pro vás? (viz. obrázek). U tohohle čísla bych to věděl i já […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 30. 5. 2013, 07:15

Cenová válka na kolejích pokračuje

Server  idnes.cz 28.května napsal “Soukromý dopravce Leo Express nesmí lovit zákazníky tak, že by pasažérům poskytoval slevy na věrnostní karty konkurenčních Českých drah. Na žádost národního dopravce mu to předběžným opatřením zakázal Městský soud v Praze.” Dávat slevu na konkurenční věrnostní karty, je způsob jak efektivně segmentovat cenově sensitivní zákazníky, kteří pravidelně využívají služeb konkurence. Rozhodnutí soudu je špatné, jedná se o konkurenční boj, který nepoškozuje zákazníka, navíc je vytržené z kontextu neboť podobnou věc dělali ČD, nabízely slevové kupóny na zastávkách Student Agency. Další příklad jak se nedokáže státní instituce orientovat v oblasti konkurenční boje a pricingu. Na místě Leo Express bych přemýšlel jak jinak identifikovat a přilákat pravidelné uživatele konkurence. Co třeba garance stejné/nižší ceny pro ty co správně odpoví na otázku: Co je na obálce aktuálního čísla časopisu ČD pro vás? (viz. obrázek). U tohohle čísla bych to věděl i já […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 30. 5. 2013, 07:15

Cenová válka na kolejích pokračuje

Server  idnes.cz 28.května napsal “Soukromý dopravce Leo Express nesmí lovit zákazníky tak, že by pasažérům poskytoval slevy na věrnostní karty konkurenčních Českých drah. Na žádost národního dopravce mu to předběžným opatřením zakázal Městský soud v Praze.” Dávat slevu na konkurenční věrnostní karty, je způsob jak efektivně segmentovat cenově sensitivní zákazníky, kteří pravidelně využívají služeb konkurence. Rozhodnutí soudu je špatné, jedná se o konkurenční boj, který nepoškozuje zákazníka, navíc je vytržené z kontextu neboť podobnou věc dělali ČD, nabízely slevové kupóny na zastávkách Student Agency. Další příklad jak se nedokáže státní instituce orientovat v oblasti konkurenční boje a pricingu. Na místě Leo Express bych přemýšlel jak jinak identifikovat a přilákat pravidelné uživatele konkurence. Co třeba garance stejné/nižší ceny pro ty co správně odpoví na otázku: Co je na obálce aktuálního čísla časopisu ČD pro vás? (viz. obrázek). U tohohle čísla bych to věděl i já […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 30. 5. 2013, 07:15

Cenová válka na kolejích pokračuje

Server  idnes.cz 28.května napsal “Soukromý dopravce Leo Express nesmí lovit zákazníky tak, že by pasažérům poskytoval slevy na věrnostní karty konkurenčních Českých drah. Na žádost národního dopravce mu to předběžným opatřením zakázal Městský soud v Praze.” Dávat slevu na konkurenční věrnostní karty, je způsob jak efektivně segmentovat cenově sensitivní zákazníky, kteří pravidelně využívají služeb konkurence. Rozhodnutí soudu je špatné, jedná se o konkurenční boj, který nepoškozuje zákazníka, navíc je vytržené z kontextu neboť podobnou věc dělali ČD, nabízely slevové kupóny na zastávkách Student Agency. Další příklad jak se nedokáže státní instituce orientovat v oblasti konkurenční boje a pricingu. Na místě Leo Express bych přemýšlel jak jinak identifikovat a přilákat pravidelné uživatele konkurence. Co třeba garance stejné/nižší ceny pro ty co správně odpoví na otázku: Co je na obálce aktuálního čísla časopisu ČD pro vás? (viz. obrázek). U tohohle čísla bych to věděl i já […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 30. 5. 2013, 06:15

Cenová válka na kolejích pokračuje

Server  idnes.cz 28.května napsal “Soukromý dopravce Leo Express nesmí lovit zákazníky tak, že by pasažérům poskytoval slevy na věrnostní karty konkurenčních Českých drah. Na žádost národního dopravce mu to předběžným opatřením zakázal Městský soud v Praze.” Dávat slevu na konkurenční věrnostní karty, je způsob jak efektivně segmentovat cenově sensitivní zákazníky, kteří pravidelně využívají služeb konkurence. Rozhodnutí soudu je špatné, jedná se o konkurenční boj, který nepoškozuje zákazníka, navíc je vytržené z kontextu neboť podobnou věc dělali ČD, nabízely slevové kupóny na zastávkách Student Agency. Další příklad jak se nedokáže státní instituce orientovat v oblasti konkurenční boje a pricingu. Na místě Leo Express bych přemýšlel jak jinak identifikovat a přilákat pravidelné uživatele konkurence. Co třeba garance stejné/nižší ceny pro ty co správně odpoví na otázku: Co je na obálce aktuálního čísla časopisu ČD pro vás? (viz. obrázek). U tohohle čísla bych to věděl i já […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 13. 5. 2013, 14:51

Jakou musí zvolit (cenovou) strategii nový mobilní operátor?

Sazka zvažuje založení vlastního virtuálního operátora. Podobná prohlášení, ale od jiných firem zazní v následujících měsících ještě několikrát. Po letech kdy byly bariéry pro vstup virtuálních operátorů nepřekonatelné, je zvažovat postavit vlastního virtuálního operátora in. Každopádně jen dobrý úmysl nepovede (jako obvykle k úspěchu). Když se podíváte do zahraničí v podobně velkých zemích dle počtu obyvatel je mobilních […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 13. 5. 2013, 14:51

Jakou musí zvolit (cenovou) strategii nový mobilní operátor?

Sazka zvažuje založení vlastního virtuálního operátora. Podobná prohlášení, ale od jiných firem zazní v následujících měsících ještě několikrát. Po letech kdy byly bariéry pro vstup virtuálních operátorů nepřekonatelné, je zvažovat postavit vlastního virtuálního operátora in. Každopádně jen dobrý úmysl nepovede (jako obvykle k úspěchu). Když se podíváte do zahraničí v podobně velkých zemích dle počtu obyvatel je mobilních […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 13. 5. 2013, 14:51

Jakou musí zvolit (cenovou) strategii nový mobilní operátor?

Sazka zvažuje založení vlastního virtuálního operátora. Podobná prohlášení, ale od jiných firem zazní v následujících měsících ještě několikrát. Po letech kdy byly bariéry pro vstup virtuálních operátorů nepřekonatelné, je zvažovat postavit vlastního virtuálního operátora in. Každopádně jen dobrý úmysl nepovede (jako obvykle k úspěchu). Když se podíváte do zahraničí v podobně velkých zemích dle počtu obyvatel je mobilních […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 13. 5. 2013, 14:51

Jakou musí zvolit (cenovou) strategii nový mobilní operátor?

Sazka zvažuje založení vlastního virtuálního operátora. Podobná prohlášení, ale od jiných firem zazní v následujících měsících ještě několikrát. Po letech kdy byly bariéry pro vstup virtuálních operátorů nepřekonatelné, je zvažovat postavit vlastního virtuálního operátora in. Každopádně jen dobrý úmysl nepovede (jako obvykle k úspěchu). Když se podíváte do zahraničí v podobně velkých zemích dle počtu obyvatel je mobilních […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 13. 5. 2013, 14:51

Jakou musí zvolit (cenovou) strategii nový mobilní operátor?

Sazka zvažuje založení vlastního virtuálního operátora. Podobná prohlášení, ale od jiných firem zazní v následujících měsících ještě několikrát. Po letech kdy byly bariéry pro vstup virtuálních operátorů nepřekonatelné, je zvažovat postavit vlastního virtuálního operátora in. Každopádně jen dobrý úmysl nepovede (jako obvykle k úspěchu). Když se podíváte do zahraničí v podobně velkých zemích dle počtu obyvatel je mobilních […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 13. 5. 2013, 13:51

Jakou musí zvolit (cenovou) strategii nový mobilní operátor?

Sazka zvažuje založení vlastního virtuálního operátora. Podobná prohlášení, ale od jiných firem zazní v následujících měsících ještě několikrát. Po letech kdy byly bariéry pro vstup virtuálních operátorů nepřekonatelné, je zvažovat postavit vlastního virtuálního operátora in. Každopádně jen dobrý úmysl nepovede (jako obvykle k úspěchu). Když se podíváte do zahraničí v podobně velkých zemích dle počtu obyvatel je mobilních […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 8. 5. 2013, 17:33

Proč hipík rozpoutal (cenovou) válku?

V roce 2013 jsem hledal motivaci blogovat, protože jsem dosáhl prvních cílů a blog mi pomohl získat velké zákazníky a rozject Pricewise. Teď jsem konečně motivaci opět našel. Budu pravidelně přispívat do nového týdeníku MarketingSalesMedia. Ten název je hroznej, ale doufám, že kvalita obsahu přebije název, což se v minulosti potvrdilo u Rocky Horror Picture Show, […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 8. 5. 2013, 17:33

Proč hipík rozpoutal (cenovou) válku?

V roce 2013 jsem hledal motivaci blogovat, protože jsem dosáhl prvních cílů a blog mi pomohl získat velké zákazníky a rozject Pricewise. Teď jsem konečně motivaci opět našel. Budu pravidelně přispívat do nového týdeníku MarketingSalesMedia. Ten název je hroznej, ale doufám, že kvalita obsahu přebije název, což se v minulosti potvrdilo u Rocky Horror Picture Show, […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 8. 5. 2013, 17:33

Proč hipík rozpoutal (cenovou) válku?

V roce 2013 jsem hledal motivaci blogovat, protože jsem dosáhl prvních cílů a blog mi pomohl získat velké zákazníky a rozject Pricewise. Teď jsem konečně motivaci opět našel. Budu pravidelně přispívat do nového týdeníku MarketingSalesMedia. Ten název je hroznej, ale doufám, že kvalita obsahu přebije název, což se v minulosti potvrdilo u Rocky Horror Picture Show, […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 8. 5. 2013, 17:33

Proč hipík rozpoutal (cenovou) válku?

V roce 2013 jsem hledal motivaci blogovat, protože jsem dosáhl prvních cílů a blog mi pomohl získat velké zákazníky a rozject Pricewise. Teď jsem konečně motivaci opět našel. Budu pravidelně přispívat do nového týdeníku MarketingSalesMedia. Ten název je hroznej, ale doufám, že kvalita obsahu přebije název, což se v minulosti potvrdilo u Rocky Horror Picture Show, […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 8. 5. 2013, 17:33

Proč hipík rozpoutal (cenovou) válku?

V roce 2013 jsem hledal motivaci blogovat, protože jsem dosáhl prvních cílů a blog mi pomohl získat velké zákazníky a rozject Pricewise. Teď jsem konečně motivaci opět našel. Budu pravidelně přispívat do nového týdeníku MarketingSalesMedia. Ten název je hroznej, ale doufám, že kvalita obsahu přebije název, což se v minulosti potvrdilo u Rocky Horror Picture Show, […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 8. 5. 2013, 17:33

Proč hipík rozpoutal (cenovou) válku?

V roce 2013 jsem hledal motivaci blogovat, protože jsem dosáhl prvních cílů a blog mi pomohl získat velké zákazníky a rozject Pricewise. Teď jsem konečně motivaci opět našel. Budu pravidelně přispívat do nového týdeníku MarketingSalesMedia. Ten název je hroznej, ale doufám, že kvalita obsahu přebije název, což se v minulosti potvrdilo u Rocky Horror Picture Show, […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 8. 5. 2013, 16:33

Proč hipík rozpoutal (cenovou) válku?

V roce 2013 jsem hledal motivaci blogovat, protože jsem dosáhl prvních cílů a blog mi pomohl získat velké zákazníky a rozject Pricewise. Teď jsem konečně motivaci opět našel. Budu pravidelně přispívat do nového týdeníku MarketingSalesMedia. Ten název je hroznej, ale doufám, že kvalita obsahu přebije název, což se v minulosti potvrdilo u Rocky Horror Picture Show, […]

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 26. 4. 2013, 08:05

5 největších pricingových problémů B2B vs. B2C

Po roce jsem se opět viděl s Jirkou Fabianen, dle mne nejlepšim odborníkem na B2B pricing v ČR. Snažili jsme se vysvětlit jaké dnes u firem vidíme 5 největších pricingových problémů pro B2B a B2C. Pokud vás zajímá jak se dělá B2B pricing skočte na 18:35. B2C začíná v 51:00. V jednu chvíli mne tam rozebrala jedna pěkná a chytrá dáma… Zahrajete si hru The price is right. Dozvíte se mimo jiné jakou pricingovou strategii dělá v ČR Lidl a jaká jediná výzkumná metoda dokáže převést jakoukoliv vlastnost vašeho výrobku na cenu. Dobrou noc Filed under: Pricing, video Tagged: B2B, B2C, cena, pricing

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 26. 4. 2013, 08:05

5 největších pricingových problémů B2B vs. B2C

Po roce jsem se opět viděl s Jirkou Fabianen, dle mne nejlepšim odborníkem na B2B pricing v ČR. Snažili jsme se vysvětlit jaké dnes u firem vidíme 5 největších pricingových problémů pro B2B a B2C. Pokud vás zajímá jak se dělá B2B pricing skočte na 18:35. B2C začíná v 51:00. V jednu chvíli mne tam rozebrala jedna pěkná a chytrá dáma… Zahrajete si hru The price is right. Dozvíte se mimo jiné jakou pricingovou strategii dělá v ČR Lidl a jaká jediná výzkumná metoda dokáže převést jakoukoliv vlastnost vašeho výrobku na cenu. Dobrou noc Filed under: Pricing, video Tagged: B2B, B2C, cena, pricing

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 26. 4. 2013, 08:05

5 největších pricingových problémů B2B vs. B2C

Po roce jsem se opět viděl s Jirkou Fabianen, dle mne nejlepšim odborníkem na B2B pricing v ČR. Snažili jsme se vysvětlit jaké dnes u firem vidíme 5 největších pricingových problémů pro B2B a B2C. Pokud vás zajímá jak se dělá B2B pricing skočte na 18:35. B2C začíná v 51:00. V jednu chvíli mne tam rozebrala jedna pěkná a chytrá dáma… Zahrajete si hru The price is right. Dozvíte se mimo jiné jakou pricingovou strategii dělá v ČR Lidl a jaká jediná výzkumná metoda dokáže převést jakoukoliv vlastnost vašeho výrobku na cenu. Dobrou noc Filed under: Pricing, video Tagged: B2B, B2C, cena, pricing

Zobrazit   Sdílet
Pricing idiot's Blog 26. 4. 2013, 08:05

5 největších pricingových problémů B2B vs. B2C

Po roce jsem se opět viděl s Jirkou Fabianen, dle mne nejlepšim odborníkem na B2B pricing v ČR. Snažili jsme se vysvětlit jaké dnes u firem vidíme 5 největších pricingových problémů pro B2B a B2C. Pokud vás zajímá jak se dělá B2B pricing skočte na 18:35. B2C začíná v 51:00. V jednu chvíli mne tam rozebrala jedna pěkná a chytrá dáma… Zahrajete si hru The price is right. Dozvíte se mimo jiné jakou pricingovou strategii dělá v ČR Lidl a jaká jediná výzkumná metoda dokáže převést jakoukoliv vlastnost vašeho výrobku na cenu. Dobrou noc Filed under: Pricing, video Tagged: B2B, B2C, cena, pricing

Zobrazit   Sdílet


Odebírejte BuzzMag na email

Zavřít