Média, marketing, technologie, byznys. Odebírejte na email.

14. 1. 2011, 22:28

Report: 52 internetových čísel roku 2010

Společnost Royal Pingdom na svém blogu uveřejnila poměrně vyčerpávající statistiky uplynulého roku. Pokud se proberete následující sadou čísel roku 2010 a nebudete mít stále dost, můžete se podívat, co měl loni Facebook pod kapotou, ale také si připomenout, na jaké …

Zobrazit   Sdílet
21. 9. 2010, 03:00

Letní propad reklamy u nás: V červenci dokonce 36%

Jak vychází ze včerejší tiskové zprávy monitoringu reklamních investic Admosphere, prázdninový propad reklamy se nevyhnul ani červenci a srpnu 2010. Už v červnu inzerenti za reklamu utratili o pětinu méně, pořádný sešup přišel až v červenci, kdy reklamní výdaje zaznamenaly …

Zobrazit   Sdílet
28. 7. 2010, 15:00

Majorita zákazníků nakupuje podle informací v sociální síti, 3 typy lidí ovlivňují 74 % populace

Podle nové studie společnosti Gartner majorita dnešních zákazníků pro svá nákupní rozhodnutí nějakým způsobem využívá sociální sítě. Z pohledu marketingu se ale podle Gartneru nemá smysl zaměřovat na každého jednotlivého uživatele sociálních sítí, ale pouze na 3 typy “online osobností”. …

Zobrazit   Sdílet
26. 7. 2010, 22:59

Za reklamu nejvíce utratily značky ČSSD, Lidl a Vodafone, z firem vedou Unilever, Henkel a P&G

Společnost Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a “out of home” mediích na území České republiky, dnes vypustila tiskovou zprávu s přehledem top desíti zadavatelů reklamy na našem území v květnu a červnu …

Zobrazit   Sdílet
25. 7. 2010, 22:21

Vzestupy a pády sociálních sítí. Globálně i lokálně.

K příležitosti Facebookem oznámeného dosažení na metu 500 milionů uživatelů přineslo BBC infografiku zaměřenou jak jinak, než právě na sociální sítě. Čísla od Nielsen Company za červen 2010 srovnaná s předchozím rokem ukazují, jak si na tom stojí nejpoužívanější sítě …

Zobrazit   Sdílet
13. 7. 2010, 02:53

Report: 40 % českých firem získalo zákazníky přes sociální sítě, pouze 15 % na ně vyčlenilo rozpočet

Mezinárodní společnost Regus, která podniká především na poli virtuálních kanceláří, včera publikovala česká čísla ke své globální studii využití sociálních sítí. V České republice nové zákazníky prostřednictvím sociálních sítí získalo 49 % malých firem, u velkých podniků to bylo pouze …

Zobrazit   Sdílet
7. 7. 2010, 11:38

Clay Shirky: Jak měřit hodnotu online participace

Clay Shirky, profesor interaktivních telekomunikací z Brooklynu, se kterým jste se dříve na BuzzMagu mohli setkat díky recenzi Adama Hazdry, má čerstvě na fóru Big Think krátké video, které souvisí s tématem jeho aktuální knihy. Shirky odpovídá dotaz jak měřit …

Zobrazit   Sdílet
21. 6. 2010, 20:57

Jakou cenu má fanoušek značky na Facebooku?

Jaká je hodnota fanouška značky na Facebooku? Podle aktuální studie společnosti Syncapse a Hotspex má 7,7 milionu fanoušků značky Starbucks hodnotu zhruba 1,8 miliardy dolarů ročně. Na základě několika proměnných se v Syncapse dopočítali 136,38 dolarů jako průměrné hodnoty fanouška …

Zobrazit   Sdílet
21. 6. 2010, 00:47

Pohled pod kapotu Facebooku

Před více než třemi lety jsme se na BuzzMagu díky reportu společnosti Pingdom podívali pod kapotu Web 2.0 startupů, na jakých technologiích a infrastruktuře že to běží. Nyní se po letech můžeme podívat pod kapotu Facebooku. Stejně jako tomu bylo …

Zobrazit   Sdílet
12. 5. 2010, 03:19

Socialnomics: Aktuální statistiky Revoluce sociálních médií

Protože se od vydání proslulého videa Social Media Revolution v červenci minulého roku čísla zase trochu posunula, připravili autoři knihy Socialnomics aktualizaci. Statistiky z videa Social Media Revolution 2 Více než 50 % světové populace tvoří 30-letí 96 % z …

Zobrazit   Sdílet
15. 3. 2010, 01:10

Průzkum trendů v českém marketingu 2010

Máme tady první Buzzboot report. Necelých 50 marketingových managerů společností různé velikosti – od malých firem až po korporace s více než 1 000 zaměstnanci – odpovídalo na 16 dotazů týkajících se marketingových plánů v letošním roce. Jak jsme slíbili, …

Zobrazit   Sdílet
5. 3. 2010, 16:48

Fortune 500 a sociální média: Jak největší americké společnosti blogují a používají Twitter

Center for Marketing Research v University of Massachusetts Dartmouth vydala aktuální studii adopce a používání blogů společnostmi z žebříčku Fortune 500. Kromě toho, že aktuální studie nabízí také srovnání s výsledky té předchozí, je nově zaměřena také na mikroblogování, konkrétně …

Zobrazit   Sdílet
31. 12. 2009, 18:30

Jak využívají americké noviny Twitter?

Poslední report The Bivings Group přináší další zajímavé statistiky týkající se Twitteru, v tomto případě se zaměřuje konkrétně na americké noviny a Twitter. Ke všem top 100 novinám byly nalezeny průměrně 3 Twitter účty, ale pouze 62 % novin má …

Zobrazit   Sdílet
29. 12. 2009, 02:33

Průměrně jsou lidé online 13 hodin týdně

Podle průzkumu společnosti Harris Interactive tráví internetoví uživatelé online průměrně 13 hodin týdně. Průzkum se konal na území USA, u nás bychom jej mohli například srovnat s průzkumem SPIRu. Míra využívání internetu se u jednotlivců velmi liší, 20 % dospělých …

Zobrazit   Sdílet
22. 12. 2009, 01:48

Příjmy Twitteru? Kolem 25 milionů dolarů

Jak reportuje Bloomberg, Twitter si má díky smlouvám s vyhledávači Google a Microsoft (Bing) vydělat 25 milionů amerických dolarů. To je dost na to, aby se Twitter dostal do zisku. Zatímco ještě v dubnu obě firmy usilovaly o exkluzivní smlouvu, …

Zobrazit   Sdílet
16. 12. 2009, 20:15

Chrome překonal Safari v tržním podílu prohlížečů

Bylo jen otážkou času, kdy v tržním podílu webových prohlížečů Google Chrome překoná Safari od Apple. Ten čas právě nastal, podle Net Applications je nyní podíl Chrome 4,4 procenta, zatímco Safari má 4,37 procenta. Vice prezident Net Applications Vince Vizzaccaro …

Zobrazit   Sdílet
6. 12. 2009, 02:29

Report: Marketingové trendy na rok 2010

Společnost StrongMail si nechala firmou Zoomerang udělat průzkum trendů v marketingu a výsledky publikovala na svých stránkách. Jak napovídá titul “2010 Marketing Trends”, netýká se report zdaleka jen emailu. Podle jeho výsledků poměrně hodně pozornosti firmy věnují sociálním médiím. “Slušných” …

Zobrazit   Sdílet
28. 11. 2009, 13:32

Čeští uživatelé věnují internetu 10 hodin týdně

Výsledky poslední fáze výzkumu SEKV (strukturální exkluzivní kontinuální výzkum), který realizuje pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) společnost Mediaresearch jsou venku. Podle závěrů výzkumu se věnují čeští uživatelé internetu průměrně 609 minut týdně, což odpovídá 87 minutám denně. Ve srovnání …

Zobrazit   Sdílet
21. 11. 2009, 01:31

Vzestup online videa: V USA 26% růst

Nielsen Company včera reportovala statistiky užívání online videa v USA za říjen 2009 a žebříček nejlepších značek podle počtu streamů. Meziročně rostou jak hodnoty unikátních prohlížejících, tak počtu streamů na uživatele. U celkového počtu streamů došlo dokonce k 26% růstu. …

Zobrazit   Sdílet
1. 10. 2009, 03:01

Globální trendy sociálních médií a nová role značek

Společnost Trendstream uvedla svoji službu Global Web Index uspořádáním akce Future Web, zaměřené na klíčové trendy v používání sociálních médií a roli značek. Nenechejte si ujít slajdy prezentace, která těží z první vlny sběru dat do “globálního indexu webů” a …

Zobrazit   Sdílet
3. 9. 2009, 17:20

Jak firmy používají Twitter: tvrdá data

Kolik followerů na Twitteru mají malé firmy a živnosti z USA? Jak často svůj účet na Twitteru aktualizují? Kolik procent firem po sobě zanechává opuštěné konta? Odpovědi má startup sídlící v Praze. Jack DeNeut, který je v komunitě geeků známý …

Zobrazit   Sdílet
31. 8. 2009, 01:03

Kolik miliard Kč se utratí za internetovou reklamu v roce 2010?

Podle odhadů mediálních výdajů, které dnes publikovala agentura OMD, se u nás příští rok utratí 3,25 miliardy korun za internetovou reklamu vč. vyhledávání a katalogů. Bude to tedy o 5,0 % méně proti loňským 3,42 miliardám. Přes předvídaný pokles výdajů …

Zobrazit   Sdílet
15. 8. 2009, 00:25

Fortune 100 společnosti preferují Twitter před Facebookem

Snad nikdo už nepochybuje o tom, že sociální sítě patří mezi nejpopulárnější témata marketérů. Trochu překvapivé ale možná je, že na špici zájmu marketérů není v americe nejnavštěvovanější Facebook, který nedávno v tomto prvenství překonal MySpace, ale Twitter. Vyplývá to …

Zobrazit   Sdílet
6. 6. 2009, 02:05

53 % ženské populace USA je aktivní na social médiích alespoň 1x týdně

Podle průzkumu s titulkem “2009 Social Media Study”, který provedly BlogHer, iVillage a Compass Partners je více než polovina amerických žen aktivně zapojena do social médií. Třiapadesát procent americké ženské internetové populace (celkově je v Spojených Státech online 79 milionů …

Zobrazit   Sdílet
18. 5. 2009, 19:19

Příjmy Apple z miliardy aplikací v iTunes App Store? Sotva 20-45 milionů dolarů

Apple zhruba před měsícem oznámil impozantní číslo – miliardu iPhone aplikací stažených z App Store. Jaký to má ale pro Apple finanční efekt? Na to se zaměřil Jeremy Liew z Litespeed Venture Partners. Liew vychází z čísel odhadů analytika z …

Zobrazit   Sdílet
11. 4. 2009, 08:08

Apple: Miliarda stažených aplikací v App Store

Když bylo na začátku roku v iTunes App Store 15 000 iPhone aplikací, hlásil Apple 500 milionů stažení. Máme duben a blíží se pokoření další mety – miliardy stažení. V souvislosti s tím Apple včera představil odpočítávací stránku s promoakcí, …

Zobrazit   Sdílet
1. 4. 2009, 21:14

Web 2.0 Expo jako barometr finanční krize?

Jako dobrý barometr stavu webového průmyslu označil letošní konferenci Web 2.0 Expo v San Franciscu Paul Boutin v magazínu The Industry Standard. Panující směs deprese a optimizmu se na návštěvnosti konference podepisuje relativně pouze slabým poklesem, o něco viditelnější je …

Zobrazit   Sdílet
28. 3. 2009, 00:18

Tištěné magazíny se stěhují online

Problémy byznysu tištěných médií se staly ústředním tématem nového reportu společnosti eMarketer, který si vzal na mušku americké magazíny. Pohledem na čísla vystřízlivíte. V roce 2008 bylo ve Spojených státech zavřeno 525 magazínů. Do nynějška v roce 2009, se složilo …

Zobrazit   Sdílet
22. 3. 2009, 12:12

Demografie návštěvníků Twitteru podle věku

Twitter se v poslední době těší stále větší oblibě a počet unikátních návštěvníků stránek twitter.com meziročně narostl ohromujících 1 382 procent ze 475 000 v únoru 2008 na 7 milionů v únoru 2009. Twitter je nejrychleji rostoucím webem kategorie Member …

Zobrazit   Sdílet
21. 3. 2009, 16:54

Protočily socialní sítě loni reklamu za 2 miliardy dolarů?

Kromě toho, že eMarketer odhaduje, že inzerenti v roce 2008 utratili 2 miliardy amerických dolarů za reklamu na social sítích, přidává ještě navrch projekci až do roku 2013. Letos by měla celková útrata za reklamu na socnetech narůst o 17 …

Zobrazit   Sdílet
17. 3. 2009, 10:35

Twitter roste ohromujících 1 382 procent

Poslední čísla od Nielsen Online poukazují na ohromující meziroční růst Twitteru. Ve srovnání s daty z února předchozího roku Twitter vyrostl o celých 1 382 %. Silný růst Twitter nezažívá jen meziročně, zatímco v lednu stránky twitter.com navštívilo 4,5 milionů …

Zobrazit   Sdílet
15. 3. 2009, 14:30

Gmail překonal v návštěvnosti YouTube

Gmail se v žebříčku Hitwise vyšplhal na desátou pozici, kterou si dosud mezi americkými weby konzistentně drželo YouTube. Gmail se tak po vyhledávači stává druhou nejnavštěvovanější službou Googlu. Obě služby si v počtu návštěv ve srovnání s přechozím rokem (data …

Zobrazit   Sdílet
9. 2. 2009, 13:43

Zákazníci v Británii dostávají 45 % inzerované rychlosti připojení

Nebude to překvapením víceméně pro nikoho, ale nová studie Ofcomu v UK zjistila, že v průměru zákazníci dostali šířku pásma se zhruba 45% rychlostí, než jaká byla inzerována. Vítejte ve světě “až” marketingu, kde poskytovatelé slíbí “rychlost až x” a …

Zobrazit   Sdílet
23. 1. 2009, 09:16

Online reklama ’09: Bannery propad, vyhledávání poroste

John Battele, který stojí za Federated Media, dostal ve středu od Jima Friedlanda, ředitele analytické společnosti Cowen and Company nepříliš optimistickou aktualizaci projekce trhu online reklamy na rok 2009. V porovnání s naší přechozí projekcí 3% růstu, očekáváme v roce …

Zobrazit   Sdílet
22. 1. 2009, 05:20

Twitter pokořil Digg v návštěvnosti – díky havárii letadla

Twitter minulý týden poprvé za svoji existenci překonal Digg v návštěnosti a dostal se tak v pravidelném týdenním reportu Hitwise na 84. příčku kategorie Počítače a Internet. O velkou část návštěv, ale také o zájem tradičních médií se “postarala” havárie …

Zobrazit   Sdílet
10. 1. 2009, 23:06

1/4 hledání Google má na svědomí YouTube

O tom, že koupí YouTube získal světově proslulou značku, která je synonymem pro online video, není pochyb. Nedávno uvedený vyhledávací formulář přímo ve vkládaných videích a report qSearch od ComScore z minulého měsíce navíc dávají tušit, že YouTube by mohlo …

Zobrazit   Sdílet
21. 12. 2008, 13:41

Twingly uvedlo BlogRank a Top 100 blogů

V úterý Twingly představilo žebříček Top 100. se kterým souvisí také s uvedéní algoritmu na řazení stránkek – BlogRanku. V lednu 2008 na veřejnost vypuštěná služba Twingly ze Švédska je svým způsoben konkurencí Technorati. Jedná se o vyhledávač blogů a …

Zobrazit   Sdílet
30. 9. 2008, 11:48

25 nejvlivnějších lidí webu podle BusinessWeeku

BusinessWeek přinesl další ze svých populárních seznamů vlivných. Tentokrát se zaměřil na 25 nejvlivnějších lidí na webu. Z Web 2.0 světa se do čestné pětadvacítky dostali například Evan Williams jako “bloger” (má na svědomí Blogger a Twitter), “komunikátor” Loic Le …

Zobrazit   Sdílet
11. 9. 2008, 16:00

Report: Nejrychleji rostoucí US weby za srpen

Služba Compete zveřejnila srpnová data. Není žádným překvapením, že v době konání Olympijských her se mezi nejrychleji rostoucí stránky se dostaly weby zaměřené na sport. Podobně pozitivní vliv měl blížící se začátek školy na weby souvisejícími s knihami. Zlatá medaile …

Zobrazit   Sdílet
20. 8. 2008, 07:28

Spokojení uživatelé? …Google a Apple

Google obsadil první příčku v kategorii webových stránek indexu spokojenosti amerických zákazníků, který čtvrtletně vydává Michiganská Univerzita. Na první místo webových stránek ve včera vydaném indexu za 2. kvartál 2008 se dostal Google s 86 body ze 100 a polepšil …

Zobrazit   Sdílet
10. 7. 2008, 13:21

Getty Images nabídne licence pro uživatele Flickru

Jedna z největších obrazových bank na světě Getty Images se důmyslně spojila s Flickrem (Yahoo!) k rozšíření selekční nabídky na svých online katalozích. Bylo už několik služeb (buď od Flickru nebo zvenčí), které šířili snímky uživatelů Flickru, případně nabízeli práva …

Zobrazit   Sdílet
19. 6. 2008, 00:36

Developeři! Developeři! Developeři! Kde se pasou?

Nějak tak do prázdna by mohly znít někdejší pastýřské pokřiky roztleskávače Steva Balmera. Ač k nevíře, tak poslední vlajková pecka od Microsoftu Windows Vista, která byla tolikráte protláčena všemi dostupnými médii, jede ještě po půl roce na rezervní vývojářský pohon. …

Zobrazit   Sdílet
7. 5. 2008, 06:17

13% návštěvnosti webů pouze z mobilních telefonů

Nielsen, firma známá především svými TV ratingy (neplést s Norman Nielsen Group a Jakoben Nielsenem) spouští službu TotalWeb, kterou nazývá první napříč-platformami měřící službu, která je schopná reportovat úplnou Internetovou návštěvnost. Služba totiž integruje data Nielsen Mobile a Nielsen Online. …

Zobrazit   Sdílet
6. 4. 2008, 23:40

Studie: Britští blogeři milují Apple, BBC a Google

Britská společnost Prompt Communications Ltd. publikovala studii “Blogs and Brands: A Study of the British Blogosphere”. Jak napovídá název studie, zabývá se tím, na jaké značky a produkty se britští blogeři nejvíce zaměřují. Prompt Communications sledovali 100 vybraných blogů v …

Zobrazit   Sdílet
6. 2. 2008, 02:01

Jak velký je Web? …155 583 825 stránek (+ podíl web serverů)

Podle lednového průzkumu Netcraftu by web mohl mít něco přes 155 a půl milionu stránek/webů – český překlad pro (web)site vs. page je fakt tragédie! Nových 354 000 stránek znamená docela drastický pokles růstu, zvláště ve srovnání s předchozím měsícem, …

Zobrazit   Sdílet
23. 1. 2008, 04:57

TechCrunch mezi nejrychleji rostoucími weby roku 2007

Compete publikovali žebříčky nejrychleji rostoucích stránek roku 2007, ale také těch s největším úbytkem. Čísla vzešla ze statistik 1 000 top domén mezi prosincem 2006 a prosincem 2007. Mezi nejrycheji weby rostoucí patří (vyjma těch s “dospělým” obsahem) patří seznamka …

Zobrazit   Sdílet
8. 1. 2008, 08:19

10 nejlépe navržených intranetů roku 2008

Poslední Alertbox přináší tradiční žebříček nejlepších intranetů. Kromě toho, že se v intranetech zabydlelo konzistentní uživatelské rozhraní a integrovaná informační architektura, letošní vítězové se zaměřují na produktivitu, nabízejí takové služby aby se zaměstnanec “obstaral” sám, nebo lepší prezentaci firemních zpráv. …

Zobrazit   Sdílet
15. 10. 2007, 01:20

Zvyky uživatelů na webu podle Avenue A/Razorfish

Silicon Alley Insider nedávno publikoval výsledky průzkumu Avenue A/Razorfish. Průzkum, který pochází z června 2007 (odpovídalo 475 spotřebitelů) se zaměřil na chování “digitálních konzumentů”. Výsledky, které Henry Blodget publikoval, neberou ohled na demografii. Jak se tedy na webu chová “běžný” …

Zobrazit   Sdílet


Odebírejte BuzzMag na email

Zavřít