FC Barcelona představí ikonické historické momenty jako NFT. Stává se tak dalším fotbalovým týmem, který se zapojil do šílenství kolem NFT poté, co spojil síly se společností Ownix.
Fotbalový klub Barcelona se rozhodl vydat kolekci tokenů, které zobrazují epické momenty z jeho téměř 122leté historie.
Tým podepsal globální partnerství se společností Ownix – tržištěm NFT založeným na blockchainu Ethereum.
Španělský tým, symbol katalánské provincie a místní kultury, je jedním z nejúspěšnějších fotbalových klubů v Evropě.
Podle oficiální tiskové zprávy poskytne fotbalový tým svým fanouškům další příležitost, jak je začlenit do své rodiny: možnost získat NFT díla prostřednictvím různých aukcí, které se konají v průběhu celé sezony.
Digitální sbírka bude reprodukovat ikonické události z historie týmu, například zobrazovat rekordních 75 trofejí, které získal ve Španělsku, a 5 titulů v Lize mistrů UEFA.
Prezident FC Barcelona Joan Laporta poznamenal, že celosvětová fanouškovská základna klubu patří k největším a na sociálních platformách ji sleduje více než 400 milionů lidí.
Vytvoření těchto neopominutelných žetonů je proto „jedinečnou příležitostí, jak pokračovat v růstu a upevňování značky Barça (FC Barcelona),“ uzavřel.
Právě vlastnictví NFT jim poskytne fanouškům možnost vlastnit kus odkazu svého klubu.
Lionel Messi a krypto
Přestože Argentinec Lionel (Leo) Messi už není součástí španělského klubu, strávil v něm posledních 18 let, během nichž se stal naprostým idolem fanoušků a získal všechny možné trofeje.
V srpnu letošního roku se Messi po finančních sporech s prezidentem FC Barcelony připojil k Paris Saint-Germain.
Zajímavé je, že po příchodu do Paříže jeho podpisový bonus zahrnoval nejen fiat měny, ale také část fanouškovského tokenu v kryptoměně týmu – $PSG.
NFT a ‚La Bombonera‘
Nejúspěšnější argentinský tým – Boca Juniors – také nedávno zkoumal možnost spuštění NFT pro své příznivce.
Společnost SociosCom, přední světový poskytovatel blockchainu pro sportovní a zábavní průmysl, přislíbila vydávat sběratelské žetony.
Podle odhadů by tento krok mohl Boca Juniors přinést příjmy ve výši přibližně 10 milionů dolarů.
Decentraland – společnost, která si získala popularitu díky trendovému obchodnímu modelu play-to-earn – zase slíbila vytvořit virtuální verzi klubového stadionu, známého jako „La Bombonera“.
V něm budou mít fanoušci a hráči možnost vzájemné interakce.
1) Aktivně obchodujte s kryptoměnami přes světového brokera
[VÍCE INFORMACÍ ZDE].
2) Pasivně kopírujte úspěšné investory s kryptoměnami
[VÍCE INFORMACÍ ZDE]
3) Využijte vše v jednom: obchodní platformu, burzu, peněženku, staking, připravená portfolia, demo účet a další
[VÍCE INFORMACÍ ZDE]